lunes, 23 de marzo de 2020

RESOLUCIÓ DE CONFLICTES

DURANT ELS TRES I QUATRE ANYS VÀREM FER COSES DE COHESIÓ DE GRUP PERÒ TAMBÉ UNA TREBALL D'EMOCIONS PER TAL QUE LES POGUESSIN IDENTIFICAR EN ELLS I TAMBÉ SABER SI ELS ALTRES COMPANYS ESTAVEN ENFATS, TRISTS, CONTENTS, ASUSTATS... COMENÇAT A EXPESSAR-HO VERBALMENT.

AQUEST ANY, COM JA SÓN MÉS GRANS, HEM CONTINUAT AMB EL TREBALL DE L'IDENTIFICACIÓ I EXPRESSIÓ D'EMOCIONS PERÒ TAMBÉ HEM COMENÇAT, D'UNA FORMA MÉS CONCRETA, LA FEINA DE RESOLUCIÓ DE CONFLICTES I COHESIÓ DE GRUP.

DES DE DESPRÉS DE NADAL, I DESPRÉS D'OBSERVAR LA SEVA NECESSITAT, UN PIC PER SETMANA ESTAM REALITZANT UNA FEINA ESPECÍFICA PER TAL D'AMPLIAR LES SEVES ESTRATÈGIES A L'HORA DE RESOLDRE ELS CONFLICTES, DE FORMA ADEQUADA, QUE SORGEIXEN DIARIAMENT DINS A L'ENTORN ESCOLAR ENTRE ELS COMPANYS.

ES IMPORTANT ENTENDRE QUE ELS CONFLICTES FORMEN PART D'UN ENTORN ON COHEXISTEIXEN MOLTS INFANTS AMB IDEES, PERSONALITATS, PREFERÈNCIES I BAGATGES DIFERENTS... ELS DESACORDS, BEN EMPRATS I RESOLTS, PODEN SUPOSAR UN CANVI, UN CREIXEMENT, UNA OPORTUNITAT PEL CANVI.

PERÒ EL QUE SUPOSA LA DIFERÈNCIA MÉS IMPORTANT PER TAL QUE SIGUIN UNA OPORTUNITAT PER APRENDRE, ES SABER COM RESOLDRE AQUESTS PROBLEMES DE FORMA ADEQUADA, DE FORMA CONTRUCTIVA:

- POSANT-SE AL LLOC DE L'ALTRE
- ACCEPTANT I VALORANT LES DIFERÈNCIES DE CADA UN DE NOSALTRES
- SEMPRE XERRANT, EMPRANT LA PARAULA PER VERBALITZAR EL QUE NO ENS AGRADA, EL QUE NECESSITAM, EL QUE ENS HA FET ENFADAR...

PRIMER DE TOT VÀREM FER UN RACÓ DINS L'AULA PER TAL QUE ELS INFANTS TENGUESSIN UN ESPAI PER TAL DE RESOLDRE ELS CONFLICTES SQUE ENS SORGEIXEN DURANT LA VIDA DIÀRIA.

AQUEST ESPAI ESTÀ FORMAT PER DUES CADIRES: UNA AMB UNA ORELLA (PER ESCOLTAR) I UNA AMB UNA BOCA (PER XERRAR DEL QUE NO ENS HA AGRADAT I QUE NECESSITAM PER TAL DE SOLUCIONAR EL CONFLICTE), DESPRÉS ELS INFANTS S'HAN DE CANVIAR DE LLOC PER TAL QUE CADA UN PUGUI XERRAR I ESCOLTAR DAVANT EL SEU CONFLICTE. AIXÒ S'HA INICIAT DINS L'AULA PERÒ DESPRÉS HO ESTAM GENERALITZANT AL PATI PER TAL QUE PUGUIN RESOLDRE ELS PROBLEMES A QUALSEVOL LLOC NOMÉS SEIENT ELS IMPLICATS A XERRAR.


TAMBÉ CAL TENIR EN COMPTE QUIN HA DE SER EL PAPER DE L'ADULT COM A MEDIADOR:(SI ES NECESSARI, QUAN ALGUN S'HA FET MAL O NO SÓN CAPAÇOS DE RESOLDRE SOLS EL PROBLEMA, DESPRÉS D'UN TEMPS PRUDENCIAL OBSERVANT-LOS SENSE INTERVENIR):

-SER EL MÉS OBJECTIU POSSIBLE SENSE POSICIONAR-SE AMB CAP DE LES PARTS

- ESCOLTAR AMB ATENCIÓ I PACIÈNCIA LES PARTS IMPLICADES AL CONFLICTE PER TAL D'INTENTAR ESBRINAR:

          *QUÈ HA PASSAT?
          *COM HA PASSAT?
          *QUÈ NECESSITA CADA UNA DE LES PARTS IMPLICADES PER TAL DE         
            SOLUCIONAR-LO?
          *QUÈ PODEM FER PER TAL QUE NO ENS TORNI A  PASSAR?


- SI NO SÓN CAPAÇOS DE TROBAR SOLUCIONS PER ELLS SOLS, CONVÉ DONAR MODELS CORRECTES POSANT-SE SEMPRE AL LLOC DE L'ALTRE, TRACTANT AMB RESPECTE, ENTENENT LES DIFERÈNCIES, MODELS DE XERRAR... I PODEM EMPRAR AQUESTA FORMULA (SI JO FOS TU FARIA...).

A CONTINUACIÓ VÀREM REALITZAR DIFERENTS CONVERSES DESPRÉS DE VEURE DIFERENTS VÍDEOS DE CURTA DURADA ON SORGEIXEN CONFLICTES ENTRE ELS PROTAGONISTES.

AQUÍ TENIU ELS VÍDEOS QUE VÀREM VEURE:

-EL PONT (RESOLDRE PROBLEMES QUE ENS SORGEIGEN JUNTS, AMB EMPATIA):  https://www.youtube.com/watch?v=ZgaidCmzfHk

- TELA (COMPARTIR): https://www.youtube.com/watch?v=h8RoTy3Mat0

- DORMIR (MOLESTAR): https://www.youtube.com/watch?v=SIbGst1lT_Q

SEGUIREM TREBALLANT-HO EN GENERAL A QUALSEVOL MOMENT QUE SORGEIXI UN CONFLICTE I DE FORMA ESPECÍFICA A AQUESTES SESSIONS.






               


No hay comentarios:

Publicar un comentario

MEET FINAL DE CURS

MEET AMB LES FAMÍLIES DIA:   DIMARTS 23  JUNY DE 2020 FAREM UN DARRER MEET (VIDEOCRIDADA) PER A TOTS ELS ALUMNES DE LA CLASSE. ELS...